OfficeGrip_logo

De nieuwe OneDrive integratie in Yammer.

Deel gemakkelijk documenten met de organisatie.

Het werken vanuit huis is in korte tijd enorm in populariteit toegenomen. Dit brengt voor een aantal organisaties uitdagingen met zich mee. Hoe houd je nou het personeel op de hoogte van het laatste bedrijfsnieuws? Hoe deel je nou snel met de gehele organisatie een document? Dit kan dus onder andere met Yammer en OneDrive. Lees hier hoe Yammer en OneDrive samen met elkaar kunnen werken.

Breng personeel samen op het Yammer platform

Yammer is het social media platform voor een organisatie. Het Yammer platform is alleen zichtbaar voor een interne organisatie en maakt gebruik van de best beschikbare beveiliging. Met het Yammer platform wordt het makkelijker om nieuws en kennis te delen met de gehele organisatie, wat voor meer verbondenheid zorgt tussen de medewerkers.

Waar Microsoft Teams de perfecte optie is voor groepen die samenwerken, is Microsoft Yammer uiterst geschikt om de complete organisatie te bereiken. Met Yammer bereik je een bredere groep mensen en is er de ruimte voor een open discussie. Het wordt daarom vaak gebruikt om bedrijfsnieuws te delen, maar kan ook waardevol zijn om mensen samen te brengen. Dit verbindt de medewerkers meer met de organisatie, vooral nu we steeds meer vanaf verschillende locaties werken.

Documenten delen Yammer
Het delen van bestanden en gegevens in Yammer is dus een essentieel onderdeel. Dit kan helpen om direct de ervaring te verbeteren. De integratie met OneDrive en SharePoint maakt dit dan ook gemakkelijk, waardoor er gerichter discussies gevoerd kunnen worden. Met de nieuwe bestandskiezer in Yammer wordt het binnenkort eenvoudig om bestanden te uploaden. Dit kan vanuit een vertrouwde interface, wat het nog gemakkelijker maakt om gegevens en documenten te delen.

Upload eenvoudig OneDrive-documenten naar Yammer

Het is makkelijk om bestanden van OneDrive of SharePoint in de Yammer omgeving te delen. Stel je voor dat een projectleider snel feedback wilt delen met de gehele organisatie. De projectleider kan dan een bericht maken, op Yammer plaatsen en een document toevoegen. Dit document kan dan door op het paperclip pictogram te klikken worden toegevoegd. Standaard kiest Yammer ervoor om een overzicht te geven van de OneDrive mappen en bestanden. Deze nieuwe interface komt er als volgt uit te zien:

Yammer en OneDrive integratie

Deel documenten vanuit een gedeelde bibliotheek

Sommige documenten zijn via een gedeelde bibliotheek al beschikbaar voor een groep mensen. Het is mogelijk om deze documenten met de gehele organisatie via Yammer te delen. Dit kan vanuit dezelfde omgeving als in het bovenstaande voorbeeld. Dit maakt het simpel om vanuit de gedeelde bibliotheek snel een document te delen met de hele organisatie.

Yammer OneDrive

Beveilig alle gegevens, zelfs in Yammer

De gegevens die via Yammer worden gedeeld zijn optimaal beveiligd. De beleidsinstellingen die voor OneDrive of SharePoint ingesteld zijn, worden automatisch overgenomen door Yammer. Er kan ook gebruik worden gemaakt van Microsoft informatie protectie, waardoor gevoelige data automatisch door het systeem wordt herkend en versleuteld. Dit beperkt de risico’s tot een minimum en zorgt voor een veilige omgeving.

De IT-beheerders kunnen de toegang tot gegevens beheren. Via verschillende controle logboeken en rapporten kunnen de IT-beheerders de omgeving veilig houden. Zo wordt het in een oogopslag inzichtelijk of een onbevoegde medewerker toegang heeft tot gevoelige gegevens. Elke gebruikersactie wordt geregistreerd, zodat alle aanpassingen die zijn uitgevoerd kunnen worden teruggevonden.

Wanneer gebruik je nou precies Yammer?

De integratie van OneDrive en SharePoint is een prettige toevoeging. Het wordt zo dus nog gemakkelijker om via Yammer personeel betrokken te houden bij de organisatie. Wanneer je Yammer nou precies gebruikt hangt van de situatie af. In ons eBook over Yammer lichten wij de verschillende gebruikersscenario’s toe. Deze kun je hieronder downloaden!

Download het gratis eBook:

Yammer catalogus met gebruikersscenario's

yammer-catalogus-met-gebruiksscenarios-2

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

    Meer lezen

    Copilot-Teams
    Achtergrond

    De nieuwe dimensie van Microsoft Teams met Copilot

    Bij OfficeGrip brengen we continu innovaties naar onze klanten om hun werk efficiënter en effectiever te maken. Microsoft Teams is het kloppende hart van moderne samenwerking, en we zijn erg enthousiast over de nieuwste verbeteringen die de samenwerking verder zullen versterken en hybride vergaderingen nog effectiever zullen maken.

    Lees meer...
    dell-precision-workstation
    Achtergrond

    Dell Precision Workstations

    Al meer dan 25 jaar levert Dell Precision veelzijdige ontwerpen, top prestaties en betrouwbaarheid om u in staat te stellen uw meest veeleisende toepassingen te beheersen. Van prijswinnende filmmakers en animators tot ultramoderne architecten en ingenieurs, tot datawetenschappers en VR-ontwikkelaars, ons uitgebreide portfolio stelt u in staat om een geschikte workstation te vinden die uw doel en creatieve expertise aandrijft.

    Lees meer...
    Logo-OfficeGrip

    OfficeGrip

    Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

    Inschrijven voor de nieuwsbrief

    Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!