OfficeGrip_logo

Klanten beter leren kennen

Speel in op de wensen van uw klanten

De hedendaagse moderne bedrijven investeren in de cloud als een basis bedrijfsuitgave. Maar deze uitgave scheelt uiteindelijk geld. In plaats van door het land te reizen om een nieuwe klant te sluiten kan een modern bedrijf een videoconferentie hosten door gebruik te maken van ingebouwde webcams in laptops, tablets en smartphones samen met één van de vele cloud-gebaseerde presentatie tools die vandaag de dag beschikbaar zijn. Reactievermogen is een sleutel ingrediënt in de interactie met klanten.

De vrijheid van overal zaken doen die moderne technologie biedt aan kleinere bedrijven, stelt hen in staat beter in te spelen op de ervaringen van de klant. De mogelijkheid om altijd verbonden te zijn met bestanden en applicaties betekent dat je aanvragen van klanten onmiddellijk kunt opvolgen zelfs wanneer je onderweg bent of op afstand werkt. Deze continue toegang kan bijvoorbeeld een voordeel bieden bij het winnen van een klant ten opzichte van een concurrent die minder toegankelijk zijn tijdens het beslissings-proces.

Bij vele hedendaagse cloud diensten betaalt uw organisatie alleen voor de technologie die het die maand nodig heeft. Wanneer er veranderingen nodig zijn (zoals toegang voor nieuwe medewerkers), kunnen deze vaak onmiddellijk worden uitgevoerd waardoor je alweer geld bespaart. OfficeGrip kan apps en functionaliteiten toe voegen en ze verwijderen wanneer de behoeftes van je bedrijf veranderen, waardoor u zeer flexibel blijft.

Verbeter de relatie met uw klanten

De mogelijkheid om klanten aan te trekken en te behouden is misschien wel de meest belangrijke factor voor het succes van MKB bedrijven. Zonder klanten houdt de rest ook op en dat is waarom meer dan de helft van alle bedrijven aangeeft dat hun succes afhangt van de mogelijkheid om snel in te spelen op de specifieke behoeftes van de klant. Meer dan 86 procent van klanten zijn bereid meer te betalen voor een betere klant ervaring, maar voor een kleiner bedrijf kan dit een afschrikwekkende opgave zijn, omdat beschikbare hulpmiddelen vaak laag zijn en personeel het vaak erg druk heeft. Alhoewel goede customer service altijd een persoonlijke touch nodig heeft helpt technologie bedrijven klant informatie op te volgen, dagelijkse processen te automatiseren en sneller te reageren op nieuwe mogelijkheden beter dan ooit tevoren.

Een customer relationship management (CRM) oplossing verandert snel van een “nice to have” naar een “must have” voor bedrijven om het service niveau te bieden die klanten vandaag de dag zijn komen te verwachten. Deze oplossingen stellen bedrijven in staat klant informatie bij te houden zoals aankoop geschiedenis, voorkeuren en meer om zo merkloyaliteit op te bouwen bij klanten en om nieuwe inkomstenmogelijkheden te creëren. Veel CRM systemen integreren met de bestaande technologie van een bedrijf om zo voor een vlekkeloze ervaring te zorgen.

Zo is Outlook Customer Manager een simpele, maar effectieve nieuwe dienst beschikbaar voor Office 365 gebruikers die organisaties een complete blik biedt op de interacties met individuele klanten, helpt bij het bijhouden van taken en lopende deals en herinneringen stuurt voor belangrijke meetings en mijlpalen. En wanneer organisaties groeien kunnen ze van Outlook Customer Manager overstappen naar Dynamics 365 om te profiteren van verbeterde klant informatie, inzichten in de efficiëntie en consistentie van processen en diepere financiële inzichten.