OfficeGrip_logo

Nieuwe business apps maken Office 365 Business Premium nog waardevoller

Zoals eerder aangekondigd kondigt Microsoft drie nieuwe applicaties aan in Office 365 Business Premium die Office 365 nog waardevoller maken voor MKB bedrijven.

  • Microsoft Connections – Een eenvoudig te gebruiken email marketing dienst.
  • Microsoft Listings – Een simpele manier om je bedrijfsdata op top sites te publiceren.
  • Microsoft Invoicing – Een nieuwe manier om professionele facturen te maken.

Ook introduceert Microsoft het Office 365 Business center, een centrale plek waar gebruikers hun business apps kunnen beheren en resultaten kunnen inzien. Hiernaast wordt ook MileIQ, de bekende kilometer registratie app toegevoegd aan Office 365 Business Premium abonnementen. Deze nieuwe diensten, samen met de eerder toegevoegde Microsoft Bookings en Outlook Customer Manager ondersteunen gebruikers om klanten te winnen en zaken te beheren.

Connections, Listings, Invoicing en het Business center worden in preview modus uitgerold in de komende weken naar Office 365 Business Premium abonnementen in de USA, Engeland en Canada beginnende met degenen in het First Release programma. MileIQ Premium is beschikbaar voor alle Business Premium abonnementen in de USA, Engeland en Canada vanaf deze week.

Hieronder vind je een beschrijving  van de verschillende producten.

Microsoft Connections – Genereer meer sales met eenvoudige email marketing tools

Email marketing kan je sales stimuleren, maar ermee starten kan soms overweldigend zijn. Met Microsoft Connections kun je eenvoudig professionele email marketing campagnes maken met van tevoren ontworpen templates voor nieuwsbrieven, aankondigingen of klant-referenties. Ook kun je makkelijke manier aanbieden aan mensen om zich in te schrijven op je mailinglijst of juist zich uit te schrijven.

Terwijl je mailinglijst groeit kun je abonnees beheren door segmenten te maken waarmee je efficient specifieke klantgroepen aanspreekt.  Prestatie-grafieken en abonnee activiteit updates houden open rate, clicks, nieuwe sign-ups, nieuwe klanten en meer bij, zodat je makkelijk kunt zien wat er wel en wat er niet werkt.

Microsoft Listings – Zorg dat je organisatie vindbaar is voor nieuwe klanten

Zorgen dat je organisatie online vermeld staat is een geweldige manier om ontdekt te worden door toekomstige klanten, maar het kan ook een tijdrovend proces zijn om je online aanwezigheid in te stelle, werktijden up-to-date te houden en prestaties over verschillende websites bij te houden. Microsoft Listings maakt het gemakkelijk je bedrijfsinfo te publiceren en te beheren op Facebook, Google, Bing en Yelp.

Wanneer je je bedrijfsprofiel update in Microsoft Listings worden de veranderingen gelijk doorgevoerd op Facebook, Google en Bing. Ook kun je online reviews van je bedrijfsinfo van verschillende sites bekijken op één single dashboard. Dit maakt het gemakkelijker feedback te krijgen van je klanten en je online reputatie te verbeteren.

Microsoft Invoicing – Krijg sneller betaald met foutloze facturen en online betalingen

Prijsopgaven en facturen op tijd de deur uit doen, openstaande facturen nagaan en betalingen verwerken zijn belangrijk om alles soepel te laten verlopen. Maar het kan ook saai en verwarrend zijn om alle informatie bij te houden in verschillende systemen en soms zelfs op papier. Microsoft Invoicing helpt je snel en eenvoudig professioneel uitziende prijsopgaven en facturen te maken om zo snel betaald te krijgen.

 

Microsoft Invoicing werkt met PayPal, dus het is mogelijk credit en debit cards online te accepteren. Een connector met QuickBooks laat je gebruikers- en catalogusdata synchroniseren en betalingsinformatie naar je accountant te versturen.

Beheer vanaf één plek met het nieuwe Office 365 Business center

Het Office 365 Business center brengt Bookings, Connections, Listings en Invoicing samen op één centrale locatie, zodat je makkelijk toegang hebt tot je business apps en data. Het biedt een uniform dashboard waar je de belangrijkste statistieken van alle business apps kunt vinden inclusief de totaal openstaande facturen, aantal ingeplande afspraken, inzichten van Facebook, Google, Bing en Yelp en het aantal nieuwe abonnees en verzonden campagnes.

 

Het Business center bevat een activiteits-feed zodat je de details kunt bekijken van elke afzonderlijke apps. Dit maakt het gemakkelijk om up-to-date te blijven over nieuwe klantafspraken, facturen en betalingen die gemaakt zijn of geüpdatet zijn door medewerkers binnen je organisatie. De activiteits-feed biedt ook suggesties over welke vervolgstappen je het best kunt nemen, zoals bijv. een notificatie wanneer een betaling te laat is of wanneer een betalingsherinnering moet worden verstuurd.

Aangezien de nieuwe business apps gebouwd zijn om samen te werken verlies je geen waardevolle tijd met het instellen van connectors of het handmatig verplaatsen van data. Een contact in één business app wordt automatisch herkend in een andere app, waardoor je niet data verschillende keren hoeft in te voeren. Als een bedrijfseigenaar heb je volledige controle over wie in je team tot welke business apps toegang heeft en gerelateerde informatie.

MileIQ

Tot slot voegt Microsoft MileIQ toe aan Office 365 Business Premium. Met deze tool kunnen professionals die hun privé-auto voor zakelijke doeleinden gebruiken eenvoudig de zakelijk gereden kilometers bijhouden. De tool detecteert automatisch het aantal gereden kilometers per rit en maakt het mogelijk ritten te registreren als privé of zakelijk. MileIQ is momenteel uitsluitend beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Canada.

Het is onbekend wanneer we de verschillende diensten in Nederland kunnen verwachten.

 

 

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!